Sportvoeding en eiwitrijke voeding- https://www.dianaline.nl//sportvoeding en eiwitrijke voeding - Dianaline

Uw lijn kan mijn zorg zijn ...........................

head
Ga naar de inhoud

Hoofdmenu:

Sportvoeding

Als sporter heb je een andere voedingsbehoefte dan als niet-sporter.
Ook een duursporter/krachtsporter heeft een andere voedingsbehoefte als een recreatieve sporter.
Maar welke voedingsstoffen zijn belangrijk voor sporters?

Eiwitten en koolhydraten zijn beiden erg belangrijke voedingsstoffen.
Eiwitten zorgen voor herstel en spieropbouw tijdens en na de trainingen.
Koolhydraten zorgen ervoor dat de spieren worden voorzien van glycogeen, de brandstof voor het lichaam.

Daarnaast is er een grote behoefte aan voldoende vitaminen en mineralen om het lichaam in optimale conditie te houden tijdens trainingen.
Vb. natrium, kalium, magnesium, calcium, vitamine E, vitamine C.

Kortom: een goede, uitgebalanceerde eiwitrijke voeding, die voldoende brandstof in de vorm van koolhydraten levert en voldoende vitaminen en mineralen.

Eiwitrijke voeding

Een eiwitrijk menu kan bestaan uit een zuivel ontbijt met bv fruit en granen.
Als tussendoortje een schaaltje (vruchten)kwark, een proteinereep of een handje ongezouten noten.

Lekkere eiwitrijke ontbijtgerechten of tussendoortjes zijn bv zuivelshakes.
Zie enkele recepten elders op deze site.

Ik werk zelf ook veel met de eiwitrijke sportvoedingsprodukten van Herbalife.
Wilt u meer informatie of eens een proefpakketje uitproberen (€ 10,00), neem dan gerust contact op via het contactformulier.

 
 
Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu